آکواریوم کیش
نوشته شده توسط : چوبین

آکواریوم کیش

مهربانی بی حد و حصر آب‌های درخشان خلیج همیشه فارس، صرفا مختص انسان ها نیست، بلکه این آب ها پناهگاه و یا به عبارتی دیگر، محل زندگی بسیاری از گونه های جانوری آبزی و گیاهان دریایی است. تا حدودی اطمینان دارم که شما مسافران گرامی تور کیش هم علاقه‌ی قابل توجهی نسبت به دریا و ساکنان آن دارید چراکه این خود نیز میتواند انگیزه ای باشد برای استفاده از تور ارزان کیش که طرفداران خاص خود را دارد. حال همانطور که در هنگام شروع بحثمان اشاره کردیم این مطلب مربوط میشود به گونه‌‌های جانوری آبزی و گیاهان دریایی،  البته این بار از نگاهی دیگر و از پشت شیشه های آکواریم!

در جزیره‌ی کیش آکواریوم خیلی بزرگی وجود دارد که به آشیانه‌ی بیش از 70 نوع ماهی زیبا و زینتی، کوسه ها و ماهی های بزرگ خلیج فارس، مارها، تمساح ها و گونه های متعدد گیاهان دریایی و مرجان‌ها مبدل گشته و در آن به حیات خود ادامه میدهند. آن‌ها به زندگی روزمره خود میرسند و شما مخاطبان گرامی تور لحظه آخری کیش هم از تماشایشان لذت فراوان میبرید. طراحی و ساخت این آکواریوم به معنای واقعی قابل ستایش است، یک محوطه‌ی شیشه ای با حجم حدودا 70000 لیتر آب که شرایط زندگی آسوده و بی دغدغه‌ی تعداد زیادی آبزی را فراهم ساخته و علاوه بر آن گردشگران تور کیش هم از تماشای آن ها بهره مند میشوند.

تور کیش

یکی دیگر از نقاط قوت این مجموعه که به وسیله‌ی آگاهی کافی و قابل تحسین طراحان و مسئولان آن، به سرانجام رسیده است، امکان غواصی در این آکواریوم است. به طور قطع عده ای از عزیزان مسافر  تور کیش هم هستند که به هر دلیلی اعم از ترس و واهمه، بیماری یا هر دلیل دیگری، توانایی غواصی کردن در دریا را ندارند، ولی خیلی کم لطفی است اگر بخواهیم بگوییم که این افراد میبایست از لذت غواصی و تماشای جهان زیر آب محروم شوند، خیر محروم نمیشوند زیرا میتوانند با مراجعه به آکواریوم بزرگ جزیره زیبای کیش، به تجربه‌ی غواصی و تماشای جهان زیر آب بپردازند.

البته شایان به ذکر است که این آکواریوم در ساختمان کانون هنر کیش قرار دارد که موقعیت آن در خیابان فردوسی و جنب پارک آهوان میباشد. این مجموعه به طوری مورد توجه است که سالانه غریب به یک میلیون نفر بازدید کننده دارد.

تور کیش

ساختمان کانون هنر دارای بخش های مختلفی میباشد که هر کدام از آن ها، مخاطبان خود را دارند، مانند بخش حیوانات تاکسیدرمی شده که میتوان گفت بیشتر حالت علمی دارد و یا نمایشگاه خزندگان که در آن برگزار میشود و گونه های کمیاب خزندگان ایران و جهان شامل تمساح ها و مارها در آن موجود میباشند.

باور نویسنده ناتوان بر این است که شما عزیزان میبایست، یک روز از زمان تور کیش خود را به حیوانات اختصاص دهید زیرا مجموعه‌ی مذکور در جنب پارک آهوان کیش واقع شده است که آن پارک هم در کنار دیگر جاذبه های بی بدیل جزیره زیبای کیش قرار میگیرد، و میشود بدون شک گفت اگر بخواهید به تمام مجموعه‌هایی که متعلق به حیوانات مختلف است سری بزنید میبایست، یک روز از تور کیش خود را به آن اختصاص دهید.

خیلی از کسانی که قبلا به این آکواریوم سری زدند و اکنون خاطرات خود را نقل میکنند، میگویند که در آن جا لاک پشت های غول پیکری وجود دارند که در پشت شیشه های آکواریوم و در آب، دست به شیرین کاری میزنند و موجب شادی و خنده‌ی همگان میشوند.

در بررسی و تعیین امتیاز و ارزش گزاری برای این آکواریم، نظر یکی از جهانگردان بزرگ که جنوب ایران را هم به طور کامل گشته است به چشم میخورد که شگفتی خود را از وجود ماهی ها و موجودات آب شیرین و شور و گرم و سرد در یک مجموعه ابراز میکند و این محیط را یکی از شگفت انگیز ترین مقاصدی که در سفرهایش به آن ها برخورده است، عنوان میکند.

در کل میتوانیم بگوییم که این آکواریوم میتواند به کسانی که روحیه‌ی چالشگر دارند، پاسخی قاطع بدهد چرا که اگر ویژگی های آن را کنار یکدیگر بگذاریم مانند حیات زیر آب، آبزیان گوناگون و خواهیم دید که حرفمان را تایید میکند.

 

در آخر هم لازم است این نکته را ذکر کنیم که خادمان شما در آژانس مسافرتی چوبین، برای برگزاری تور نوروزی کیش اعلام آمادگی مینمایند.




:: برچسب‌ها: کیش , تور کیش , هتل کیش , تور ارزان کیش , تور لحظه آخری کیش , قیمت تور کیش , هتل های کیش , تورهای کیش , رزرو تور کیش , بلیط کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: